T lähti lapsineen ja vanhempineen aamulla kajaaniin, ja jäin tänne yksin pitämään taloa pystyssä ja vahtimaan kissaa. Vahdittava on lorvinut omilla teillään koko päivän, ja niin olen minäkin. Olen maannut auringossa ja täyttänyt ristikoita, välillä olen käynyt uimassa. Tästä on rantaan lyhyt kävelymatka, ja ensin yritin lähteä pyörällä, mutta T:n minulle lainaama cityhybridi osoittautui aivan liian vaikeaksi ajettavaksi. Siis en vaan osaa ajaa pyörällä, jossa sarvikko on matalammalla kuin satula. Täytyy harjoitella vielä, koska pyörä on ainut mahdollisuus päästä käymään kymmenen kilometrin päässä kaupassa.

Tosin S ja M ovat tulossa tänne jossain vaiheessa ensi viikolla, ja tuovat tullessaan, jos jotain puutteita on. Ensimmäinen puute ilmeni tosin jo tuossa puolenpäivän aikaan, kun poltin viimeisen tupakkani. Tuo oli kyllä vähän harkittu juttu, että yrittäisin täällä olla polttamatta, kun tosiaan kauppaankin on niin paljon matkaa, etten viitsi ihan tupakan takia sinne ajella helteessä.

T jätti digikameransa minulle, ja ajattelin yrittää ottaa ihania luontokuvia, kun nyt täällä upean suomalaisen luonnon keskellä olen. Tämän talon pihapiirikin on niin perinteisen kaunis, että silmä ihan lepää. Saunaa en viitsi tänään lämmittää, on meinaan niin hikiset oltavat muutenkin. Hellettä pukkaa, täydellinen lomasää.