Olin mielestäni niin hehkeän ja hoikistuneen näköinen tänään lähtiessäni aamulla anivarhain hoitamaan asioita. Siis omasta peilistä katsottuna. Auta armias, kun virallisten asioiden jälkeen läksin penkomaan vaatekauppojen alennuslaareja! Ei ollut hoikistumisesta jälkeäkään, läskit tursottivat joka puolelta, ja naamakin alkoi näyttää kulahtaneelta! Olin kotona vielä trendikkäästi pukeutunut, enkä suinkaan pelkkään mustaan, vaan minulla oli sinisen farkkuhameen alla mustat caprimittaiset legginsit, yläosana petrolinsininen t-paita ja musta neuletakki. Yhyy, kuinka virttyneeltä paitakin näytti kaupan peilissä, ja kuinka hame ei enää istunut yhtään niin hyvin kuin kotona. Huoh.

En siitä kuitenkaan masentunut, mieltäni piristi sovituskopissa tapahtunut ihme: koon 52 housut olivat minulle liian isot! Housut olivat vieläpä kapealahkeista mallia, ja olin jo valmistautunut siihen, etteivät pohkeet ainakaan mahdu. Pienempää kokoa ei siinä (-50%) mallissa ollut, joten housut jäivät ostamatta. Sen sijaan löysin H&M:stä _ihanan_ rimpsuhelmatopin, kokoa 3xl, hintaa vaivaiset 7€! Väri on sellainen tummanharmaa, olisikohan antrasiitti? Seppälästä ostin vielä väriin sopivan harmaan kangaskukan, jota voi pitää joko vaatteessa tai hiuksissa.

Oli vähän outoa ostaa vaate kaupasta, kun yleensä suosin kirppareita huonon (onnettoman huonon) rahatilanteeni vuoksi. Nyt on kuitenkin hyvä mieli, kun tuo toppi näytti hyvältä päälläni jo siellä kaupan sovituskopissa, ja kotona vieläkin paremmalta